Złote Szkoły NBP to ogólnopolski program popularyzujący wiedzę ekonomiczną w środowiskach szkolnych.
Temat przewodni II edycji programu to "Bezpieczni w finansach osobistych".
W ramach projektu uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami będą mieli do wykonania trzy zadania.
Pierwszym jest lekcja z ekonomią, kolejnym – debata szkolna, a ostatnie zadanie to warsztat uczniowski.
Za przygotowanie i realizację zadań konkursowych odpowiada
Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej
w składzie:
Koordynator programu: Anna Darul
Nauczyciele: Ennata Marchewicz-Cetkowska, Lucyna Paluch, Anna Darul
Uczniowie z klasy III PEK i III GEK:
Hanna Brylowska, Karolina Trawicka, Aleksandra Kobiela, Julia Ziegert, Aleksandra Schröder, Anna Krajniak, Julia Gorlikowska, Fabian Węsiora, Paweł Grzenia, Arkadiusz Szadach.
Powodzenia!
Z radością i dumą informujemy, że Nasza Szkoła dołączyła do grona liderów edukacji ekonomicznej w Polsce uzyskując tytuł
Z Ł O T E J S Z K O Ł Y N B P
Tytuł ten otrzymują szkoły, które uzyskały najwyższe oceny merytoryczne za wykonanie trzech zadań:
Lekcja z ekonomią, Debata szkoła, Warsztat uczniowski.
W naszej szkole realizacją zadań zajęła się Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej w składzie:
Hanna Brylowska, Karolina Trawicka, Aleksandra Kobiela, Julia Ziegert, Aleksandra Schröder, Anna Krajniak, Julia Gorlikowska, Fabian Węsiora, Paweł Grzenia, Arkadiusz Szadach
pod kierunkiem Szkolnego Koordynatora Programu Pani Anny Darul
oraz Nauczycieli Ambasadorów: Pani Ennaty Marchewicz-Cetkowskiej i Pani Lucyny Paluch
przy współpracy z bankiem Credit Agricole Bank Polska.
Wszystkim zaangażowanym w realizację programu serdecznie dziękujemy i gratulujemy!!!
Ambasadorzy programu Złote Szkoły NBP po długich przygotowaniach rozpoczęli realizację warsztatów dla szkolnych koleżanek i kolegów z zakresu:
ochrony danych i pieniędzy przed cyberzagrożeniami, a także konsekwencji finansowych wynikających z kradzieży tożsamości,
podstawowych zasady bezpieczeństwa w trakcie korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej
wyboru banku i założenia pierwszego konta bankowego i kart płatniczych.
Gratulujemy odwagi i ogromnej wiedzy w powyższych tematach!
W ramach programu Złote Szkoły NBP dnia 17 marca 2022 roku o godz. 10.00 uczniowie klasy III PEK i III GEK wraz z Ambasadorami Edukacji Ekonomicznej spotkali się na debacie "Obrót gotówkowy kontra obrót bezgotówkowy". Debatę otworzył lider, który przedstawił temat, dyskutantów wiodących oraz słowo wstępne o celu debaty. Jako kolejny wystąpił moderator, który zapoznał wszystkich uczestników z Kodeksem Dobrej Debaty, poprosił o akceptację przedstawionego kodeksu oraz omówił swoją rolę zebranym. Następnie udzielał głosu debatującym, którzy przedstawiali argumenty za i przeciw obrotowi gotówkowemu.
Gotówka to wolność, anonimowość, możliwość uzyskania niż szych cen w obrocie detalicznym, możliwość kontrolowania wydatków i większa skłonność do oszczędzania, płatności bezgotówkowe to na pewno duża wygoda, ale także zagrożenie cybernetyczne. Gotówka trzymana przez ludzi w domu nie służy rozwojowi gospodarczemu. Może się zgubić albo zostać skradziona, a ta przechowywana w banku może być źródłem pożyczki dla innych i stymulować gospodarkę naszego kraju.
Uczniowie zwrócili też uwagę, że rezygnacja z gotówki to ograniczenie kosztów związanych z produkcją monet i banknotów, a także ich transportem i zabezpieczeniem. Transakcje bezgotówkowe pozwalają na kontrolę przepływu środków pieniężnych, a przez to na zwalczanie nielegalnego finansowania i prania brudnych pieniędzy. Transakcje bezgotówkowe dokonywane przez internet mają jeszcze jedną przewagę nad gotówką - są dostępne dla osób mieszkających na terenach odległych od banków czy bankomatów.
Debatę zakończyło podsumowanie wygłoszone przez lidera, w którym doszedł do wniosku, że obie formy rozliczeń są stosowane przez dzisiejsze społeczeństwo i mimo tak szybkiego postępu technologicznego i coraz większej popularności pieniądza elektronicznego, gotówka ma się bardzo dobrze i nie ma obaw, aby w najbliższej dla nas przyszłości mogła zniknąć z obiegu w Polsce czy na świecie. Obie formy mają swoich zwolenników i przeciwników. Jedni praktycznie nie używają banknotów i monet, inni nie wyobrażają sobie życia bez fizycznego pieniądza. Lider podziękował wszystkim uczestnikom i obserwatorom debaty za uczestnictwo.
Czy wiesz jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej i mobilnej?
My już wiemy!
W dniu dzisiejszym, w ramach programu Złote Szkoły NBP, uczniowie klas II i III technikum uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez pracowników banku Credit Agricole.
Celem warsztatów było pozyskanie wiedzy i umiejętności pozwalających uchronić się przed zagrożeniami w bankowości elektronicznej i mobilnej.
Podczas warsztatów można było wykazać się talentem plastycznym i zwizualizować czyhające w sieci zagrożenia oraz dowiedzieć się jak postępować, by się przed nimi uchronić.
Paniom z banku bardzo dziękujemy za przybycie, dużą dawkę wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
Dziś na lekcji z ekonomią, realizowanej w ramach programu Złote Szkoły NBP, ekonomiści z klas I i II dowiedzieli wiele ciekawych rzeczy na temat obrotu gotówkowego oraz Narodowej Strategii Bezpieczeństwa Obrotu Gotówkowego. Uczniowie otrzymali polskie banknoty o różnych nominałach. Zadanie, które stało przed nimi polegało na dokładnym opisaniu banknotów i identyfikacji ich zabezpieczeń. Badali autentyczność otrzymanych banknotów w trzech prostych ruchach: pod kątem, pod światło i pod lupą. Następnie pochłonęła ich gra "Strażnik banknotów" dostępna na stronie Narodowego Banku Polskiego. Jako eksperci w dziedzinie zabezpieczeń polskich banknotów stanęli do rywalizacji w quizie ze znajomości polskich banknotów oraz wykonali projekty banknotów okolicznościowych "Cztery Pory Roku".
Złote Szkoły NBP to ogólnopolski program popularyzujący wiedzę ekonomiczną w środowiskach szkolnych.
Temat przewodni II edycji programu to "Bezpieczni w finansach osobistych".
W ramach projektu uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami będą mieli do wykonania trzy zadania.
Pierwszym jest lekcja z ekonomią, kolejnym – debata szkolna, a ostatnie zadanie to warsztat uczniowski.
Za przygotowanie i realizację zadań konkursowych odpowiada
Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej
w składzie:
nauczyciele: Ennata Marchewicz-Cetkowska, Lucyna Paluch, Anna Darul
uczniowie z klasy III PEK i III GEK: Hanna Brylowska, Karolina Trawicka, Aleksandra Kobiela, Julia Ziegert, Aleksandra Schröder, Anna Krajniak, Julia Gorlikowska, Fabian Węsiora, Paweł Grzenia, Arkadiusz Szadach.
Powodzenia!
© Copyright - Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Żukowie Wykonane przez daniel.darul.pl na podstawie stylu Bootstrap